23 januari 2008

Jävla tomhjärna

Jag vet inte om jag har nämnt det, men dagen före julafton beställde jag en tv. Den är vit, har runda hörn och kommer från Samsung. Alldeles fantastiskt söt är den. Och den kommer passa otroligt bra hemma hos mig. Om jag bara får hem den någon gång. För som ni kanske noterar är ju dagen före julafton den tjugotredje. Och vad är det idag? Jo just det, den tjugotredje igen. Så en månad har jag väntat nu. Det är lång tid för något så efterlängtat. Som dessutom är en julklapp från min kära mormor. Hon ville att jag skulle köpa den så jag hade en ny tv på julafton. Det gick så där eftersom jag ville ha just precis denna tv:n.

Idag fick jag i alla fall ett sms där det stod att den hade kommit. Jippi! Jag rusar så klart till min lilla tobakshandlare direkt efter jobbet och har redan planerat att sätta ut min gamla tv på Blocket. Så säger min lilla tobakshandlare: Legitimation tack. Visst, svarar jag och börjar rota i plånboken. FAN FAN FAN! Körkortet är hos mamma. Hur dum får man bli? Så då är det vara att traska hem igen.

Då tänker ni kanske att det är väl bara att åka hem till mamma och hämta körkortet och sen åka tillbaka för att hämta tv:n. Nä, förstår ni, det var ingen idé. Klockan var nämligen tjugo minuter i sju. Och sju stänger lilla tobakshandlaren. Så nu får jag vackert vänta tills imorgon. Som ju i och för sig lika gärna kunde varit julafton. Det är ju trots allt den tjugofjärde.

Inga kommentarer: