29 september 2008

En måndagslista

Har du kysst nummer sju?
Anna-Lisa är en finsk alkis som passade min hund. Så nej, henne har jag som tur är inte kysst.
Har du träffat nummer nio i veckan?
Nix jag har varken träffat Annely eller Lucy. Men det är ju bara måndag.
Älskar du nummer tio?
Annica! Jag misstänker att jag borde säga att jag älskar henne för att fjäska lite. Har inte varit och hälsat på trots att hon både har flyttat och klämt ut en unge. Fy på mig!
Är nummer elva en sötnos?
Ja, Annika är min jobbarkompis och hon är liten och söt.
Är nummer femton en bästis?
På sätt och vis. Jag gillar min senaste frisyr så nog är min frisör något av en bästis.
Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Nej, nej, Mikael är min kompanichef i hemvärnet
Brukar du hänga med nummer nitton?
Biopalatset? Nej det är väldigt sällan jag går på bio.
Är nummer tjugo bra?
Blåstjärnans jourtelefon. Bra i en krissituation. Har som tur är inte behövt ringa dit. Men jag tror Windsor tycker det är bra att jag har numret tillhands.
Gillar du nummer tjugosex?
Claire, om jag gillar henne? Nåt så jävulskt!
Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Haha...det tror jag. Han har avslutat sitt Spraydate-konto i alla fall.
Hur känner du nummer trettioåtta?
Emma är Claires lillasyster
Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Excet...det händer ju ibland på helgerna att jag är rätt sugen. Det är ju trots allt gratis inträde på fredagar.
Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Fredde har jag känt sedan hösten 2003. Typ september eller nåt. Det borde vara ganska exakt 5 år sedan nu med andra ord.
Tycker du att femtiofyra är söt?
Klart att han är söt. Gunnar är min morbror.
Är femtiosex en gottegris?
Ingen aning. Känner henne inte, köpte bara min lägenhet av henne.
Vad tycker du om personen som är längst ner på din lista?
Youcall är mitt gamla jobb. Saknar det ibland. Saknar Pite ibland. Tycker om det med andra ord.

Insåg medan jag skrev det här att jag har en massa gamla idiotnummer i min telefonlista. Inte att någon är en idiot, jo Idiot-Andreas men det är ett undantag, men jag behöver ju inte ha telefonnumret till vårdcentralen i Piteå längre till exempel. Så nu är det rensat. Och det betyder väl att resultatet skulle bli annorlunda. Men det är en oviktig om än lite rolig lista så det får kvitta.

Inga kommentarer: