13 juli 2005

musiklivet

Jag har tappat min musik!
Eller, alltså, jag har inte lyssnat på musik sedan jag vet inte när. Lyssnat på radio har jag ju gjort. Men det blir ju bara flyktigt å i förbifarten. Nu har ju visserligen P3 förgyllt mitt liv med Rally och Roll on. Speciellt Roll on. Men det blir en annan historia.


Jag menar ju att jag inte har bestämt mig för att jag är sugen på en viss låt/artist, slagit på datorn/Ipoden/stereon och lyssnat på just det jag velat. Jag älskar ju att lyssna på musik. Men det blir inte samma sak om jag bara får lyssna på radio som står på eller det de väljer att skicka ut ur högtalarna på havsbadet.

Så min nästa lediga dag ska jag känna efter och bestämma mig. Kanske fixa lite nya grejer och sedan lägga mig på beachen eller i soffan(beroende på väder så klart) och lyssna på en favorit som blivit försummad.


Just nu blir det ingen musik alls eftersom jag jobbar. Det blir dock Simpsons på teven i bakgrunden.

Inga kommentarer: