27 november 2005

ljuger, ljuger, ljuger

Inte har jag skrivit flitigt som jag lovat. Usch, skäms på mig! Å andra sidan så har jag ändå inte något att skriva om. Tänkte köpa Noubas läppstift nr. 7 idag men det var slut. Och lika glad är jag för det. För annars hade jag bara fått ångest över att jag köpt något som jag inte behöver. Varifrån kommer detta ha-begär?

Vad jag än ser som är snyggt så måste jag ha det och finns pengarna så köper jg. Så fruktansvärt onödigt. Det enda jag egentligen får ut av det är kicken av att handla. För jag är ändå inte särskilt intresserad när jag väl kommer hem. Jag har ju så mycket saker att inget blir speciellt längre. Nästa gång jag köper ett nytt klädesplagg ska bli efter jul. Det är mitt mål i alla fall. Och mitt nyårslöfte ska bli att spara pengarna jag tjänar på att jobba arslet av mig. Ska bara betala mitt Stella-linne jag fick tag på i fredags.

Inga kommentarer: