04 december 2005

Stockholm, Stockholm stad i världen...

Stockholm, Stockholm världens stad!

Trodde aldrig att jag skulle kunna falla för Stockholm och dess dryga innvånare. Som nationalistisk göteborgare har jag ju tyckt illa om stockholmarna sen i livmodern. Men ack vad fel jag hade. Det var ju jättemysigt att gå på gatorna kring Stureplan och bara flanera. Inte var det svårt att hitta heller. För att inte tala om shoppingmöjligheterna. Varför har inte Göteborg upptäckt Zara? Det e ju en underbar affärskedja med snygga kläder och fina priser.

Dessutom finns ju butiken jag avgudar, Oasis. Bara en sån sak. Det är tur att jag kommer få möjlighet att tillbrinag 10 veckor av våren i just Stockholm. Inte för att jag kommer ha några pengar tt spendera då jag betalar dubbel hyra, men ändå. Nu när jag tycker om staden så ser jag ju fram emot det.

Inga kommentarer: