30 april 2007

Valborg

Alla som jobbar heldag på Valborgsmässoafton räcker upp en hand. Nä, jag tänkte väl att det inte skulle vara så många. Antingen är man ledig eller så jobbar man halvdag.

På mitt jobb är hälften stängt. Fabriken då alltså. Kontoret däremot har öppet som vanligt. Arbetsdagen slutar klockan 16.15. Förutom för mig. Jag har öppet till klockan 17.00. Hur många tror ni stannar kvar till klockan 16.15. Rätt gissat. Knappt någon. Eftersom redan över hälften har tagit semester idag så är det grymt dött redan nu. Min gissning är att den här dagen kommer bli lång. Grymt lång.

Nu har jag i och för sig inte tänkt slå klackarna i taket ikväll. Fick helt klart nog av det i helgen. Det får jag också höra av de som är här idag.

Kollega 1: - Hur sent kom ni hem i lördags?
Kollega 2: - Tidigt menar du.
Båda två: - Höhöhö

Ja, ok, jag kanske kom hem klockan 6 i söndags morse. Men vad är det för konstigt med det? En bra kväll vill jag inte komma hem tidigare. Eller senare, eller hur det nu blir. Vi hann i alla fall med en liten barrunda. Tre trevliga ställen besöktes. Och en hemskt massa människor utvärderades och bedömdes. Shit vad mycket bimbos det finns i den här stan! Jag hoppas verkligen att de gör sig till.

Bland annat utspelades nedanstående samtal. Så vet ni att jag inte kallar folk för bimbos utan grund.

Två tjejer kommer alltså och sätter sig vid vårt bord för att röka.
Tjej 1: Vad jobbar ni med?
Kollega: Vi jobbar på ******
Tjej 2: Får ni typ smaka på alla nya grejor då?
Jag: Jo, det händer väl
Tjej 2 vänd till tjej 1: Fattar du? Dom typ smakar på det som vi äter!

Inga övriga kommentarer

1 kommentar:

fru stenberg. sa...

Hahaha... Vilken idioter det finns alltså! Hahaha...