23 januari 2009

Sportkommentatorn

Jag satt på bussen och läste Metro på väg till jobbet. Kollade in artikeln om Sverige-Kroatienmatchen igår. Där har Metro slängt in en alldeles fantastiskt fruktansvärd bild på stackars mittsexan Robert Arrhenius mitt i ett försvarsspel.

Självklart sitter jag där och bara längtar efter att få skriva om den fula bilden och hur elaka tidningar är som trycker sånna. Tänker att jag behöver inte spara tidningen för artikeln måste ju finnas på nätet så jag kan sno bilden där. Men nej, då visar det sig att vår kära gratistidning åtminstonde haft den goda smaken att inte använda samma bild på hemsidan.

Jag menar, utan bild ingen idé att kommentera det. Men om ni har en chans att haffa en Metro idag så ta den. Ni kommer inte att bli besvikna. Och självklart kommer jag se om jag kan hitta en på väg hem och försöka fota fotot.

Inga kommentarer: