28 mars 2007

Jag har ångest. Djup ångest. Sorten som får mig att bita ihop gaddarna så att käken sitter fast på morgonen och gnisslar när jag försöker öppna den. Sitter framför datorn och letar hysteriskt och söker alternativ. Dumjävlaidiotsnorjulia, säger jag i mitt huvud. Hur korkad får man bli? Jag borde söka hjälp. Andningen sitter i halsen och lungorna känns som om de vore små som ärtor. Får ingen luft. Yr i huvudet och världen känns suddig. Ja fattar ni?

JAG HAR INTE BOKAT NÅGON TÅGBILJETT OCH NU ÄR DET FULLBOKAT!

Ok, jag vet att det löser sig. Hoppar på tåget, blinkar lite försynt och säger att jag tänkt köpa biljett ombord. Har ingen aaaaaaaning om att det kan bli fullbokat. Är det verkligen sååååå många som vill åka ända till norrland? För upp ska jag ju och jag vägrar betala hutlösa flygpriser.

2 kommentarer:

fru stenberg. sa...

Åh, jag fick nästan andnöd när jag läste det där... Men jag tror att det löser sig. För det är det jag lever efter "allt löser sig! :D Ses på fredag! ;)

Julia sa...

Jag med. Men det hjälper tyvärr inte mot ångesten. Försöker tänka att allt löser sig och till det bästa. Men ändå sitter jag här med huvudvärk nu. Dessutom så blir jag så himla superstressad av att resa. Så att inte ha en biljett gör ju inte saken bättre direkt.