16 oktober 2007

Pensionärsvarning

Nu har jag tillfälligt flyttat ut ur min lägenhet. Flyttlasset gick till mormor. Och ja, det var verkligen ett lass. Efter en natt i tältsäng kan jag konstatera att jag blivit gammal. Ryggen tålde helt enkelt inte det primitiva sovandet. Dessutom räckte det med en kväll för att jag skulle ställa om mig till pensionärstid. Alltså gå och lägga mig tidigt för att sedan gå upp i ottan. Och dessutom tycka att det är skönt. Både att lägga sig tidigt och att gå upp tidigt. Tänk vad härligt med en massa tid på morgonen så man kan ta det lugnt och läsa tidningen.

Det här kommer inte hålla i längden. Jag måste ta mig ur det för annars är det lika bra att jag faktiskt tar och går i pension. Vem vet var det kan sluta.

- Nä, nu måste jag nog gå hem från det här trevliga stället med det roliga dansgolvet. Klockan är elva och imorn ska jag upp tidigt för att knyppla.

Inga kommentarer: