02 oktober 2007

Vem fan bryr sig?

Eftersom mitt humör fortsätter att efterlikna ett argt jävla bi så fick jag ett litet spel över telefon tidigare. Jag skulle bara ringa min mamma för att fråga en sak. Eftersom jag imorgon ska på ett möte där jag ska välja kakel och badrumsinredning så började vi prata lite om det. Bolaget som gör vårt stambyte har en utställningslokal dit man kan gå och titta. Mamma har varit där. Men inte jag. De har naturligtvis öppet på dagtid då normalt folk jobbar. Jag vill ha ett brunt kakel i delar av mitt badrum. Finns inte brunt kan jag tänka mig någon form av beige. Ni fattar. Mamma säger att det inte finns brunt. Eller beige. Men det finns grått. Och det skulle ju vara snyggt? Nej, har jag sagt till henne.

Telefonsamtal med kära mamma.

Jag: Jag är sjukt arg idag. Vet inte varför. Men bara så du vet.

Efter en stund....

Mamma: Det var jättefint det gråa kaklet

Jag: Jag vill inte ha grått i mitt badrum

Mamma: Men jag tror att du skulle gilla det

Jag: NÄMN INTE DEN FÄRGEN IGEN FÖR DÅ BLIR JAG TOKIG! JAG VILL INTE HA NÅT JÄVLA GRÅTT I MITT BADRUM, DET RÄCKER MED ATT RESTEN AV SVERIGE HAR DET!

Sen började jag blöda näsblod. Det känns som om jag kan ta mig igenom den här dagen också. Måste bara köpa en sjukt stor påse godis på vägen hem.

Inga kommentarer: