30 december 2007

Djup, Djupare, Julia

Eftersom det snart är nyårsafton borde jag ju skriva någon form av nyårskrönika. En epistel om året som gått. Men jag kommer inte ihåg så mycket. Inte för att jag är trög eller så, men åren går ju så fort.

Men jag vet att jag fått flera nya, underbara vänner under året. Vänner som jag hoppas att jag kommer ha kvar resten av livet. Vänner som jag ska fira in det nya året med. Vi har hunnit afterworka, bugga, festa en himla massa mer och varit på semester ihop. En underbar långhelg i Lysekil som jag tror kommer bli en tradition. För vem kan få nog av Ken-dockor och efterfester på båtar?

Men jag har ju dessutom kvar flera av mina äldsta vänner. De som känner mig bäst och alltid vet hur jag mår. Och som alltid finns där när de behövs. Det uppskattar jag också. Ibland kan jag dock behöva bli påmind om det fina med dom.

Den tredje kategorin av vänner är de jag inte träffar så ofta men som alltid har en speciell roll i mitt liv. Just nu bor många långt bort. Men det finns även de som bor nära och som jag ändå träffar sällan. Några gånger om året. Då är det bra att jag har den här bloggen där jag har dokumenterat lite av mitt liv. Det här hade jag till exempel helt glömt bort.

Och nu sitter jag här med ett stort leende på läpparna och tänker på det fantastiska med vänner. Vilken sort det än är. Så allt jag vill säga är: Ta hand om de som bryr sig om dig.

Inga kommentarer: