25 december 2007

Varför inte?

Julafton är över. Slut, slut, slut. Och jag har tagit mig igenom dagen utan bråk, tjafs eller hysterisk gråt. Grattis! Känner mig till och med lite stolt. Både över mig själv och alla andra inblandade. Det blev en fin dag.

Och att den sen avslutades med två av de finaste hemma i min soffa gjorde ju inte saken sämre. Nä, usch, nu blir jag så där tjej-fjantig som jag inte är. Men det kändes bra. Och fint. Så vad fan ska jag annars säga? Nä just det, ibland behöver även jag vara lite känslig.

I morgon ska jag göra så lite som möjligt hela dagen. Så fort det blir kväll ska jag gå in i min garderob, (fan vad underbart det hade varit om det faktiskt gick att göra det) snurra ett varv och förvandlas till nattens drottning. Eller typ, slänga på mig nåt annat än joggingbyxorna och fixa luggen. Det duger.

Inga kommentarer: