07 december 2007

The one with helg igen

En klok man sa för ett tag sedan till mig att han skulle börja göra roliga saker på veckodagarna. På så sätt blir den mörka tiden mycket trevligare, går lite fortare och man slipper bli en soffpotatis. Det här knepet har jag tagit fasta på. Så förutom den trevliga onsdagen i förra veckan, som visserligen förde med sig lite bakishet, har jag gjort en massa kul denna veckan.

Onsdagen tillbringades med samma fina små människor som veckan innan. Fast med mindre dans. Och alkohol. Vi borde helt klart göra det till en stående dejt. Onsdagsmys är the shit.

Sen kommer vi till gårdagskvällen. Först hann jag med att slänga in en snabb middag med trevliga gamla kollegor som inte ses allt för ofta. Väldigt mysigt. Sen bar det av ner för Avenyn. Ja inte för att supa till, men för att gå på Storan och se Footloose. Min alldeles förträffliga morbror bjöd mig nämligen på en biljett för att gå och se den med min kusin.

Och nu till det fantastiska. På grund av detta har jag inga helgplaner. Trist kan tyckas, men nej, det är fantastiskt. För nu kan jag fylla helgen med vad jag vill. Utan att behöva planera och dubbelboka och stressa. En lugn och skön helg ska det bli.

Det bästa sparar vi så klart till sist. Idag händer det. Idag får jag äntligen flytta hem igen. Hem till min lilla, söta, fina lägenhet.

Inga kommentarer: