10 december 2007

Muppgruppen

Jag lovade mig själv att inte skriva något så länge jag var arg. För att inte råka skriva något elakt eller hotfullt mot en viss grupp av människor. Man ska inte dra alla över en kam. Men jag är fortfarande arg. Det är precis som om det enda sättet att få ur mig det ordentligt är att just skriva. Så en ursäkt och en tyken tant senare sitter jag här och skriver.

Så vad handlar det här om? Min lägenhet så klart. Den skulle ju vara klar i fredags. Så hela veckan fantiserade jag om hur jag skulle vara hemma hela helgen och pyssla. Städa och byta gardiner och hålla på. Det är fan inte ofta det händer. Att jag blir sugen på att städa alltså.

Se det här framför er: Fredag eftermiddag, Julia kommer kånkandes på massa väskor hem till sin lägenhet. Öpnnar dörren, inser att något är fel. Tänder i taket och möts av nyspacklade väggar i hela hallen. Märkligt, ingen som berättat för mig att det ska målas om. Byggpapp på golvet, verktyg och slipmaskiner och massa annat skit överallt. En garderob som står i ett hål i väggen. Utan dörrar. Städat? Nej. Går det att bo där? Nej, det går inte ens att spola på toaletten. Det finns nämligen inget vatten i den.

Nog om det. Idag ska det verkligen vara färdigt. Och är det inte det så kommer jag be min kollega ge dem en förbannelse. Hon är en riktig liten trollkärrnig förstår ni.

Inga kommentarer: