26 februari 2008

Schlager någon?

Förra året skrev jag att jag inte skulle kommentera Melodifestivalen. Sen gjorde jag det ändå. Så jag får väl göra det nu också även om det inte blir lika grundligt. Trots förra årets missnöje så kommer jag ändå ihåg en del av de tävlande bidragen. Vissa tyckte jag dessutom var värda att lyssna på efter festivalen. Jag betvivlar att det kommer vara samma sak om ett år.

Årets tre första deltävlingar har ju varit katastrof. Det finns inget bidrag som jag skulle vilja skicka iväg som representant för Sverige. Och jag tvivlar på att det kommer att dyka upp ett på lördag. En sak som ärdock konstant är Luuks underbara uppenbarelse. För mig får han gärna leda Melodifestivalen fram till pensionen. Men ett krav är helt klart att Björn Gustafsson också fortsätter. Jag menar, hur underbart är inte det här?

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller så totalt med dig julia.. Det är nästan pinsamt dåliga bidrag. Ska man skicka en fjortis eller en gammal avdankad dansbandsmusiker? Valet är ju svårt (!?)

Björn däremot är ju underbar! :)