06 januari 2007

Temperaturer

Jag saknar en termometer. En av mina favoritsysselsättningar är nämligen att hålla koll på utomhustemperaturen. Utan termometer är det svårt.

När jag satt
och funderade över det här kom jag sen på att jag behöver ju ingen. Det är bara att sticka ut huvudet på balkongen och konstatera att det är samma väder som dagen innan. Cirka 7 plus och mulet. Så jag gissar att hela poängen med termometer hade gått förlorad den här vintern.

Men ändå,
tänk när det väl blir kallt. Då vill jag slippa sticka ut huvudet och känna efter. Då vill jag titta på min termometer, konstatera att det är svinkallt och tycka synd om mig själv. För klockan är antagligen halv 7 och jag måste gå ut för att ta mig till jobbet. Det är det fina med termometern. Tyckasyndommigsjälv-faktorn blir så mycket högre.

Det är förövrigt
en annan favoritsysselsättning. För det finns väl inget bättre än att tycka riktigt, riktigt synd om sig själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vafan. Jag är verkligen helt värdelös :/
Här trodde man att man hade vuxit upp, men icket! Eh.. Lovar att skicka ned termometern efter helgen.

Julia sa...

Ingen fara....det var inte för att få fart på dig jag skrev. Fast det vore ju en bra bonus effekt:)