14 maj 2007

Marathonlördagen

Att påstå att min lördag var intensiv vore en underdrift. Den var hysteriskt intensiv och lång. För att inte tala om riktig trevlig. Kungsbacka var ju en liten miss. Gick upp klockan 05.00 för att åka ner till Kungsbacka. När jag väl kom fram hade bilarna som jag skulle hämta redan hämtats. Jag kunde alltså ha kommit dit vid 11-snåret istället. Men nu var jag ju ändå där. Så det blev till att plocka fram lite broschyrer, sätta igång infofilmen och leka med hunden. God mat och omtänksamma grabbar gjorde att dagen kändes kortare. 14.45 tog jag tåget hem igen.

Väl hemma blev det en dusch och nya kläder. Uniform i all ära, men jag har mycket hellre civila kläder. När klockan var 17.30 anmälde jag mig för tjänstgöring på Carlskrona i Frihamnen. Två körningar på sju timmar. Tre timmars väntan i bilen. Tur att Eurovision sändes på P4. Lättförtjänta pengar var det och snygga bilar fick jag köra. När klockan var 01.00 la jag mig i sängen. Tänkte bara lägga mig och vila en stund innan jag gick ut med hunden. Det gick sådär. Vaknade på söndag morgon fullt påklädd.

Inga kommentarer: