18 juni 2007

Ekonomiskt oberoende

Nu är det rea. Rea på massor av fina saker. Med saker menar jag naturligtvis kläder. Jag älskar kläder. Mina kläder speciellt. De är som mina barn. Går något sönder eller får en fläck blir jag ledsen. Gråter kanske till och med en skvätt. Blir väldigt gnällig.

I vilket fall som helst är det rea. H&M rear ut Madonnakollektionen och överallt går det att fynda saker. Men jag får inte. FÅR INTE! Det är frasen från helvetet. Jag hatar att inte få. Särskilt när det gäller kläder. Som liv eller död. Men eftersom jag har en plan och ett mål så måste jag hålla mig. Och framförallt hålla i pengarna. De ska gå till min lägenhet. Eller min och min. Jag har inte hittat den ännu. Men snart, snart blir jag med lägenhet.

Tanken är att jag ska köpa en lägenhet innan sommaren är över. Med sommaren menar jag förmodligen även september. Eller så blir det imorgon. Har något på gång men vill inte hoppas för mycket. Men med lite tur och tålamod blir den nog min. Sen får jag stanna i min lägenhet och svälta för jag kommer inte ha råd med annat än luft.

Men jag offrar mig. För mina barn. De förtjänar tak över huvudet, mycket utrymme och en fin adress. Jag klarar mig bra utan det mesta, men mina barn ska bara ha det bästa.

Inga kommentarer: