27 juni 2007

The sunshine holiday

Förra året spenderade jag midsommar i Piteå. Det var en trevlig midsommar. Men på kvällen regnade det. I Göteborg var det strålande sol och jag fick mms från mina vänner som dansade kring midsommarstången i solndegången. Då var jag allt lite avundsjuk.

I år regnade det i Göteborg på midsommar. Eller ska jag säga Göteborgsområdet. Och regnade kanske känns fånigt också. Det var mer som om alla änglar grät och straffade världen. Sen blev det midsommardag och regnet tog slut. Men det regnade verkligen hela midsommardygnet. Och hur var vädret i norrland? Ja inte regnade det i alla fall. Nix det var sol som gällde.

Jag är ingen bitter person. Inte alls. Men någon vill mig illa. Eller vill helt enkelt inte att jag ska få fira den perfekta midsommaren.

Inga kommentarer: