07 juni 2007

Svenska flaggans dag is no more

Infirandet av Nationaldagen var trevligt. Våldgästade kollegornas avdelningsparty. Det var lyckat och uppskattat. Tror jag i alla fall. Natten slutade ganska tidigt eftersom många ställen i stan bestämt sig för att inte ha öppet. Men det blev drinkar och dans tills det började ljusna åtminstonde. Och sedan en märklig taxiresa hem för att vänta in den lediga dagen.

Själva den stora dagen firade jag genom att ligga på en filt i Slottskogen och ha det allmänt härligt. Jag gjorde dock misstaget att placera mig på en gräsmatta alldeles för nära den dansbana där Slottskogens nationaldagsfirande höll hus. Så plötsligt stördes min sköna halvsömn av Chalmers manskör som dundrade på med nationalsången. Sen blev det folkdans. Well, jag flyttade mig vidare. Hade ändå en dejt på en annan gräsmatta att gå till. Så det blev hundbus och tårta resten av dagen.

2 kommentarer:

Wulff sa...

Hmm vi bor nog grannar...tror jag...

Julia sa...

Intressant...