19 maj 2008

Snart drar jag

Det har varit en bra helg. Vill bara berätta det. Däremot så går det dåligt med min utmaning. Den att jag inte skulle festa på tre helger. Nu är det bara en helg kvar. Det är dessutom en lönehelg. Jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att jag kommer bli full.

Idag är det alltså bara tolv dagar kvar. Tolv dagar och sen är jag på väg till solen. Tillsammans med en hel drös andra glada människor. Tvåhundranio stycken för att vara exakt. Jag tror inte att det kan bli tråkigt. I morse fick jag biljetten och nu sitter jag och väntar på att få gå och ta min spruta.

Eller väntar är fel ordval. Bävar är mer rätt. Jag är hysteriskt rädd för sprutor, blod och andra saker som hör till sjukhus. Inte på det sättet att jag skriker eller så. Men jag blir stel och blek och allmänt snurrig. Inte det minsta roligt. Konstigt nog klarar jag mig bra i krissituationer. Då går autopiloten på. Som för ett tag sedan när jag fick hjälpa en snubbe som trillat ner för en trappa med sin rullator. Massa blod och ändå kunde jag helt lugnt ringa efter ambulans. Om jag bara kunde vara lika cool när jag ska vaccineras.

Inga kommentarer: