05 maj 2008

En shopaholics iakttagelser

Efter den här långhelgen med tillhörande lyxdag, fredag då jag tog semester, känner jag mig ganska utvilad. Och färdigshoppad. Jag har nog gjort av med mer än jag borde men det har varit roligt. Under helgen blev det därför en hel del provrumstid. Och när man är själv i provrum är det rätt kul att lyssna på dialoger hos provrumsgrannarna. En sak som jag ofta hörde var mor-dotterkonversationer. Och de gick alla i samma stil. Och jag kände igen mig själv i dem också. För jag lät nog nästan exakt likadant när jag var tonåring och shoppade med min mamma. Jag shoppar fortfarande med henne men nu är jag inte lika tonårsarg.

- Men stäng dörren!

- Jag vill ju bara se hur den sitter

- Jag vill kanske inte visa mig för hela affären

- Säg till när du har på dig något då

- Jag kommer ut om jag vill visa något. Det gör jag ju alltid, så varför skulle jag sluta med det nu?

Det kanske bara är jag som känner igen mig. Och tycker synd om all världens mammor som shoppar med sina döttrar.

Inga kommentarer: