09 maj 2008

Dubbeltrubbel

Det är inte ofta jag blir så där irriterat upprörd för småsaker nuförtiden. Eller stör mig på skitgrejer. Det handlar om personlig utveckling. Men i onsdags. Jag säger bara, i onsdags. Fan vad jag hatar Vårrusetkärringar. När jag kommer med spårvagnen vill jag inte att den invaderas av svettiga tanter i tajta trikåer. Aldrig någonsin. Jag tycker inte att det är okej att tränga ihop sig bland oskyldiga människor bara för att man känner gemenskap när man svettats tillsammans.

Om jag åker buss hem efter träningen är jag en person. Nu myllrade vagnen med svettiga t-shirtar och fåniga medaljer. Jag stod ihopträngd rygg mot rygg med dom. När det sedan dök upp en svettig ung tant med barnvagn och obligatorisk vårrusetpåse och med hög röst krävde att alla flyttade på sig för att hon skulle få plats så orkade jag inte mer.

- Nu kommer jag med en barnvagn så ni får faktiskt flytta på er!
- Vart då hade du tänkt? Du vet väl att man bara får ta med barnvagn i mån av plats? Och det verkar väl inte finnas nån sån eller?

Ok, jag kanske hittade på lite som jag ville. Jag har väl ingen jäkla aning om vad det är för regler som gäller för barnvagnar. Men jag kan tala om att jag var ruggigt sugen på att lyfta upp min hund och trycka hans rumpa i ansiktet på henne. Då kanske hon hade fattat att hon inte fick plats.

Inga kommentarer: