15 maj 2008

Elitidrottare nästa?

På mitt jobb prioriterar vi friskvård. Ta gärna en promenad på arbetstid, bidrag till danskurser, teaterbesök eller vad du nu kan tänkas vilja göra för att må bra. För att hålla koll på friskvårdsstatistiken på kontoret får vi göra en hälsoprofilsbedömning vart tredje år. Det går ut på att man fyller i ett formulär och pratar om sina matvanor, motion, fritid och annat värt att veta. Sen kollar de skelettvikt och blodtryck, räknar ut en idealvikt och låter oss cykla för att kolla vår kondition.

Idag var det min tur. Jag kunde inte ha gått dit med lägre förväntningar. Ändå kom jag därifrån med ett stort leende på läpparna. Jag har ju exakt samma värden som min hårt tränande kollega. Femmor på allt. Och femmor är så klart det högsta man kan få. Vi är dessutom lika gamla, lika långa och väger lika mycket. Hur gick det här till?

Inga kommentarer: