18 juli 2007

Göteborg rockar ju!

Jag har alltid sagt att jag tycker illa om Alex Schulman. Det gör jag också. Speciellt efter krönikan han skrev i Aftonbladets gratistidning, .SE, där han dissade Göteborg. Och bara det att han filtrerar bort mejl med allt som har med Göteborg i att göra. Usch, vilken hemsk människa. Obehaglig tycker jag att han verkar vara.

Trots detta så måste jag nu krypa till korset och erkänna att jag uppskattar hans blogg. Det är roligt med människor som är arga. Och jag gillar Stureplansfolk som vågar dissa Stureplan. Så från och med nu så får det nog bli hatten av för herr Schulman. Ett tag i alla fall. Vi får se hur länge han sköter sig.

Dessutom så borde han ju gilla Götet. Hit har inte stekarattityden kommit fullt ut ännu. Det kallar jag positivt. Så jag välkomnar Alex med öppna armar. Ta en tur hit, kolla läget och glassa i skärgården innan du tar en öl på ett schysst hak. Gå bara inte förbi Keybar på Avenyn på kvällen. Man mår illa av att se småkids leka vuxna med pappas Visa.

Inga kommentarer: