11 juli 2007

Uppvaknandet

Jag borde ha tappat flera kilo förra veckan. Gick och gick dagarna i ända. Och bar en massa kartonger fram och tillbaka. Trots det så visar vågen att jag har gått upp två kilo. På mindre än en vecka. Det är tragiskt.

Kanske beror det på att jag ätit ute frukost, lunch och middag. Kanske beror det på att jag småätit av chipsen jag delat ut. Kanske beror det på att vi stod bredvid Diplom is och tanterna där var snälla. Eller kanske beror det på ölen och vinet jag drack på kvällarna. I vilket fall så är det dags att ta tag i saken.

Så från och med igår äter jag inget godis. I godis ingår även bullar, chips, kakor och andra onyttigheter. Jag har klarat mig i cirka ett dygn än så länge. De som känner mig vet att det är en bedrift värd att stoltsera med. Idag tog jag till och med med mig fruktlåda till jobbet. Det ni.

Kan dessutom skryta med att jag igår var och tränade innan jobbet. Och på fredag är det dags igen. Detta trots att jag är så trött efter förra veckan att jag bara vill lägga mig ner och sova i ett dygn.

Idag är det onsdagsfika på jobbet. Vi får se om jag kan hålla mig. Men jag tror att jag har en chans.

1 kommentar:

Jubbe sa...

Jag känner igen det där. Har redan gått upp 2 kg på semestern. Å jag har inte ätit ngt onyttigt....bortsett från 3 utekvällar på krogen. *harkel harkel*

Men på jobbet springer jag som en tok, hinner sällan äta varken frukost eller lunch. Å nu sitter jag still hemma o degar o käkar 4 mål mat om dagen. Inte så konstigt att jag lägger på mig....får skyll amig själv HAHHAHA