26 juli 2007

Inte speciellt spännande

Insåg precis att jag känner mig helt värdelöst dålig på att blogga. Önskar att jag bara kunde spruta ur mig roliga och fyndiga berättelser flera gånger om dagen. Jag ska träna på det. Men tydligen så händer det inte så mycket kul i mitt liv.

Eller vad ska jag säga. I förrgår skulle jag fika med en kompis efter jobbet. Jag väntade i tio minuter vid vår avtalade mötesplats. Sen ringde jag henne och då utspelade sig följande:

Jag: Hittar du inte Mustojackan eller?(Internt, och inte alls roligt skämt)
Hon(uppenbart nyvaken): Vad är klockan?
Jag: Tio över. Du sover eller?
Hon: Men jag hinner. Var var det vi skulle träffas?
Jag: Men klockan är ju redan tio över...
Hon: Men var skulle vi träffas. Vad sa du att klockan var?
Jag: Tio över sex.
Hon: Jävlar. Vi skulle ju träffas sex.
Jag: Jaaa

Sen slutade det med att hon dövade sitt dåliga samvete genom att bjuda hem mig på lasagne. Men roligare än så här blir det tydligen inte i min vardag.

För övrigt så stod det en kille som tydligen bestämt träff med någon på samma ställe bredvid mig. I tio minuter stod vi alltså där bara några meter från varandra och väntade i regnet. Precis innan jag tog upp min telefon tog han upp sin och knapprade iväg ett sms. När jag gick därifrån för att styra kosan mot lasagnen var jag tvungen att hejda en impuls att säga hej då till honom.

Inga kommentarer: