14 april 2008

Hur gick det till?

Nu ska jag erkänna en sak för er. Jag får aldrig minnesluckor när jag dricker alkohol. Det spelar ingen roll hur full jag blir. Jag minns ändå allt dagen efter.

Så kommer det lilla talesättet, ingen regel utan undantag, och förstör allt. I fredags hände det. Jag vet att jag gjorde dumma saker. Jag minns ett telefonsamtal inne på toaletten. Det borde inte ringts. Men det var trevligt. Jag minns efter lite funderingar shots i baren med kollegor. Sprit skulle kunna vara djävulens redskap. Jag minns en mycket pinsam vurpa i samma bar.

Ja jag minns allt. Allt utom en sak. Jag har fan ingen jävla aning om hur jag kom hem, tog mig in i lägenheten eller la mig i sängen. Inte den blekaste.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har vart med om samma sak! men jag kan bara säga att släpp... 10 år efter så vet jag fortfarande inte hur jag tog mig från Odenplan till Liljeholmen den dära natten =)

Anonym sa...

Men Jullan, har du gått o blitt en fyllehagga? ;)

Julia sa...

Tre år på Ankars utan en minneslucka....och nu, jag har nog blivit det Sara:)