17 april 2008

Orättvisornas orättvisa

Det finns många orättvisor i världen. Och jag är en person som lätt blir avundsjuk. Den här kombinationen gör att jag blir lite arg på mig själv. För ibland tycker jag att det är så himla taskigt när andra får göra roliga saker men inte jag. Men bara ibland. Oftast är jag glad för deras skull och tänker på alla roliga saker som jag gör som inte de får vara med på.

Men det finns en sak som är mer orättvis än alla andra. Det är muggarna med namn på. I fikarummet har vi en vägg där det hänger muggar. Gula till flickor och blåa till pojkar. Men ingenstans finns mitt namn med. För de har slutat trycka upp nya muggar. Innan jag började. Förstår ni så orättvist? Så nu sitter jag här med en blå mugg som heter Egon. Egon har slutat. Men han finns minsann fortfarande kvar bland muggarna på väggen.

Inga kommentarer: