18 april 2008

Julias hurtbulledag

Klev upp klockan sju imorse. Fast jag inte började förens halv tio. Gick ut och gick i fyrtiofem minuter med en mycket morgonpigg hund som fick lukta på hundflicka. Kom hem, gjorde ett halvt träningspass. Alltså cirka tjugo minuter med vikter och armhävningar och annat som gör mig mycket svettig. Och snygg. Och muskulös. Och slank. Het, helt enkelt.

Efter det blev det en dusch och sedan frukost. Gröt med honung. Smaskens! Iväg till mormor och lämna den glada hunden. Från mormor tog jag sedan cykeln till jobbet. Det tar tio minuter så det är ingen jätteinsats. Men ändå. Funderar allvarligt på att cykla hela vägen hem sedan. Då pratar vi nog fyrtio minuter eftersom det är första gången i år.

Sen blir det öl. Jag hoppas på mängder av öl. Och om jag cyklar så är jag ju värd hur mycket öl som helst så klart. Plus att all nyttighet måste vägas upp av något. Och öl är bra då. Sitter just nu och kämpar mot godisbegäret och öl är det enda som håller mig från att stoppa fingrarna i godisskåpet. Alltså tanken på öl. Än har jag inte börjat supa på jobbet.

Inga kommentarer: