14 februari 2007

Allafuckinghjärtansdag

Dagen till ära har jag tvättat. Helt enkelt för att jag ser mig som någon slags anti-romantiker som vill göra allt tvärtemot. Och vad kan vara mer oromantiskt än att tvätta på alla hjärtans?

I morse hade vi en mindre vadslagning om hur många blombud vi skulle få ta emot på jobbet. Alltså inte till oss utan hur många i huset som skulle få blomster. Personligen trodde jag att vi åtminstonde skulle komma upp till fem. Det är ju ändå runt 100 personer som jobbar på kontoret. Och nästan lika många i vår trevliga fabrik. Men icket. Slutresultatet var ett. Ett! Och det var till en av grabbarna från hans fru. Eller älskarinna. Vad vet jag. Något måste han ju göra rätt i alla fall.

Men heil jämställdheten. Varför förväntar sig tjejer alltid presenter och trams på valentine? Det svänger ju åt båda hållen.

Efter tvätten smygfirade jag lite ihop med min favvokille, Windsor. Jag med glass och han med tuggben.

Inga kommentarer: