13 februari 2007

Tandtrollsfavvon

Känner ett behov av att skriva något idag. Vet inte vad. Har det inte hänt något kul i mitt liv de senaste dagarna? Kanske inte så konstigt eftersom jag stängt in mig hela helgen. Led dessutom av sjuk godisabstinens på söndagen. Detta orskades förmodligen av att jag inte åt något snask i kombination med Melodifestivalen. Eller inte på hela helgen faktiskt.

Hur yttrade sig då denna abstinens kanske ni undrar. Söndag efter att jag varit ute med Windsor i solen och kylan nästan 2 timmar(fina bilder på hans egen sida) och sedan badat hundkraken så var jag lite pömsig. Så jag satte på teven, la mig i soffan och somnade. Sov nog i ytterligare 2 timmar. Vaknade och tittade ut genom fönstret. Men nej, där låg ingen godisgrossist. Konstigt. Det kändes ju så verkligt.

Igår upptäckte jag att jag inte heller delar lokal på jobbet med någon som har högar av lösgodis liggandes på sitt rum. Konstigt. Det kändes ju så verkligt.

Så vad drog jag för slutsats av detta? Jo att jag nog behöver mer socker. Så att kroppen upprätthåller en viss sockernivå. Sagt och gjort.

Måndag: 1 påse Haribo piratpengar, en snickers och 1/2 liter glass.
Tisdag(so far): 1 påse Toms pingvinblandning. Har även ätit en apelsin och en banan för att se om det funkar lika bra med frukt. Men nä.

Inga kommentarer: