05 februari 2007

Go Luuk!

Jag blev så himla inspirerad av Samboronbon att jag också måste göra en schlagerutvärdering. Eller schlagerkastaskitinlägg.

Tommy Nilsson, kära Tommy Nilsson, har någon stängt in dig i en garderob från nittiotalet och släppt ut dig enkom för lördagens tråkiga uppträdande? Knälånga kavajer måste vara det största hotet mot mänskligheten. Större än allt jäkla klimatståhej. Sen gillar inte jag balladköret på Melodifestivalen. Om det inte är Björn Kjellman eller Christer Björkman som står för dem. Men det är också de enda jag anser ha lyckats få till det.

Anna Book kommer alltid att se ut som en köttbulle. En söt, glad, studsande köttbulle måhända. Men inga korsetter i världen kan ändra på hennes klotform. Och inget, absolut inget, kan få mig att tycka hennes låt var värd att lyssna på.

Å andra sidan var det väl egentligen inte någon låt som jag anser värd att lyssna på mer än en gång. Det skulle vara Andreas Lundstedt i så fall. Han var enligt mig snyggast klädd, bästa framträdandet och coolaste killen. Synd på en sån fin pojk att han är homosexuell, som mormor skulle sagt. Addis black widow vet jag inte vad man ska säga om. Skäms, kanske. Jag undrar bara en sak, var det originalet? De såg så unga ut och det var väl hemskt längesedan de senast var aktuella med något?

De som talar illa om årets programledare, den allsmäktige Mr Luuk, vill jag bara säga en sak till: Fuck off! Han är så skönt kall och ironisk så jag får gåshud.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Elin Lanto var bäst. Eller iaf bäst av de sämsta. Tycker att det var en svag delfinal. Men vänta bara... Med en sweet remix på den där låten kommer alla ni damer att stå och skaka asset till "rich bitch!" Förövrigt kaxig och cool line!

Julia sa...

Ja, jag vågade inte kommentera Elin. Vet inte vad jag tycker. Förmodligen så har du helt rätt. Det jag är lite osäker på är bara om hon fattat ironin. Känns som om hon sjunger låten och allvarligt menar varje ord. Snygg som tusan var hon iaf. Men, är man tillsammans med stureplanshunken Niclas Rahm så...