04 februari 2007

Sundayoutings

Idag när jag vaknade tog jag bussen tillsammans med min glada hund till Härlanda för att ta en långpromenad och vidga våra vyer. Två timmar senare var vi hemma. Nästa vecka blir det med största sannolikhet Långedrag som får sig ett besök.

Sen tog jag på mig den perfekta fikadejt-outfitten och gav mig av till stan. Inte för att jag hade en dejt, men om jag skulle bli spontanbjuden på fika så gäller det ju att vara förberedd. Och varför ha 180 kronor kvar på kontot den fjärde utan att använda dem? Kan tala om att det inte bara är pojkarna på Slottet som kan reafynda. Hittade ett par riktigt snygga svarta finbyxor på MQ. Lagom baggy och veck fram. 149 pix, used to be 499. Imorn blir det svarta byxor, hängslen och rockig t-shirt. I plånboken finns 31 kronor.

Nu är potatisen i ugnen, laxen i stekpannan och Julia i soffan. Och än så länge har inte den vanliga söndagsångesten dykt upp. Betyder det att måndag blir en bra dag?

Inga kommentarer: