24 februari 2007

Tramsfestival

Snorig, nerbäddad i soffan, drickandes te, eller ja, varmt vatten med citron och ingefära, försöker jag förtvivlat komma på varför jag tittar på Melodifestivalen. Jag tänker och tänker, men får inget svar. Kvällens deltävling måste vara något av det fulaste jag någonsin sett. Och då har jag sett en hel del ska ni veta. För att inte tala om hur det låter. Magnus Uggla verkar göra en parodi på sig själv. En plan hopknåpad med en plastikkirurg som det ser ut. Den andra Ugglan sammanfattas här.

Lilla kycklingen har hittat till Gävle också. Hon viftar en massa på ögonfransarna och piper febrilt. Men ingen fattar vad hon säger. Sen undrar jag hur Christer Lindarw kan kalla sig för After Dark. Var är Lasse Flinckman? Hoppas han mår bra. Sen minns jag inga fler. Eller jo, han den där låt nummer två. Han såg lite smått efterbliven ut. Stackarn.

Nu vet jag varför jag tittar. Det är ju för Andreas Johnsons skull. Andreas, jag säger ja om du friar.

Inga kommentarer: