12 december 2006

Bussibussbuss

Ok, igår hatade jag Västtrafik och allt vad bussar heter. Men idag prisar jag dem. För medan min buss var cirka tio minuter försenad så tog det för mina jobbarkompisar över två timmar att köra bil till jobbet. Även för dom som normalt har tio minuters bilväg. Sweet för mig.

Det roligaste igår var ändå när jag ringde mamma.

Jag: - Du kanske fattar att jag är sen för att det är lite svårt att ta sig från Mölndal in till Göteborg?

Mamma: - Vad då? Har det hänt nåt?


Eller jobbarkompisen som ringde i morse.


D: - Jag står på söderleden och trafiken står still. Vet du om det har hänt nåt särskilt?

R: - Ja, den är avstängd för det är översvämning.

D: - Å fan!

En del har helt enkelt ingen aning vad som händer runtomkring dem.


Idag har tandläkaren putsat mina tänder så nu går jag runt och tokler hela tiden.

Inga kommentarer: