25 december 2006

Nakenjul

Tydligen så är typ halva min släkt med i en komediserie i fyra delar som kommer att visas i Svt hösten 2007. Vilket mest talar om att jag har en väldigt liten släkt. I alla fall är min morbror med som bodydouble åt huvudpersonen då han ska filmas fram- och bakifrån samtidigt. Min kusin (6 år) spelar samma person när han är liten. Till det som gjorde att jag vek mig dubbel av skratt idag vid matbordet.

Marie-Louise(morbros fru):
Har vi inte berättat att Filip(kusinen) varit med på en filminspelning?

Jag & mamma:
Nääää...

M-L: Filip, berätta vad den heter

Filip: (Tänk er nu en 6-åring som kanske inte pratar helt rent och som är lite lillgammal och förståndig) Gynekologen

Jag & mamma:
Vaaaa?

Filip: Gynekologen

Jag och mamma:
Vaaaa?

M-L: Den heter "Gynekologen från Askim"

Jag & mamma: Vaaaa?

M-L:
Jag vet, jag tyckte också att det lät lite skumt.

Ungefär då slog det mig att det var det Filip hade försökt säga. Då började årets asgarv. Kontrasten som det gav var helt oslagbar. Tänk er att sitta och höra en 6-åring helt allvarligt säga att han är med i en film som heter "Gynekologen".

Nu vet jag att det är sant. Och seriöst. Är ni nyfikna? Här kan ni läsa mer om "Gynekologen i Askim"

Inga kommentarer: