10 december 2006

Tvättsöndag

Nysoffa + chokladfrossa = bad combo

I min tvättstuga finns det två tvättmaskiner. Precis likadana. Exakt likadana. Det finns två typer av program man kan välja i varje grad. En för full maskin och en för halv. Dessutom är de så där bra så det står hur lång tvättiden kommer vara. Tycker jag är skönt. Då kan man liksom planera vad man ska göra under tiden.
Men till poängen med det här. Om jag stoppar i kläder i båda och trycker på samma program. I det här fallet "halvfull 60 grader". Borde inte tiden bli samma på båda maskinerna då?

Eller är dom så smarta maskinerna att dom känner av hur mycket tvätt jag har i? Så kan det ju förmodligen inte vara för då försvinner ju poängen med att ha en knapp för full och en för halvfull.
Så döm om min förvåning när den första maskinen visar 33 minuter och den andra 39 minuter. När jag sedan gör samma sak fast med "halvfull 40 grader" händer samma sak. Fast det skiljer då bara tre minuter.

I en bättre värld hade jag förmodligen fått en förklaring till det här. Nu måste jag nog vänta tills jag dör.

Inga kommentarer: