11 december 2006

Hemfärd

2 timmar och 20 minuter.

Så lång tid tog det mig att ta mig hem från jobbet idag. 1 timma 15 minuter av dem tillbringade jag på en busshållplats. Nämnde jag att det regnade? Och blåste?

Så i julklapp önskar jag mig bara isolerade busskurer med braskamin. Nu sitter jag här i soffan och har missat hundkursen. Dels för att jag kom hem 10 minuter innan den började och det tar mig 10 minuter att gå dit. Dels för att jag är långt ifrån att bli torr och varm. Så jag gör ett nytt försök att stoppa nosen utanför dörren om några veckor. Ok?

Som substitut till hundkursen tittar jag nu på "mannen som talar med hundar" som går på tv4plus. Det handlar helt enkelt om vanartiga hundar som en dogwhisperer fixar till. Ganska intressant men mest har jag på det för att det är Windsors favoritprogram på tv just nu.

Om nån undrar varför det är en gubbe som badar och inte en hund på teven så beror det på att han ska försöka få en hund mindre tokig i att bada i familjens pool.


Inga kommentarer: