22 december 2006

Julefrid

I tre år har jag åkt hem över jul. Från norrland till Göteborg. Ibland har det varit skönt och ibland hade jag hellre velat vara på nåt helt annat ställe. Men i år känns det konstigt. Jättekonstigt. Rent mysko skulle man kunna säga.

Att bara vara kvar är ju helskumt. Och inte har jag någonstans att åka iväg till heller. Nix. För det har bestämts att julafton firas hos moi.
I jätte(porr/party)soffan. Runt omkring mig åker alla fram och tillbaka, hit och dit för att åka "hem" och fira jul. Hur jäkla kul är det då, att redan vara hemma? Nä, nästa år bor jag någon annanstans. Punkt.
(Hoppas dom har Juleskum på Hawaii)

Budkillarna som kom med mina Ikea-grejor var inte heta. Synd. Jag hade hoppats på det. Lite ljus i vardagen liksom. Dessutom var den ena jättetjock och skällde på den andre för att han själv inte orkade. Så nu vet ni. Man blir sur av att inte träna.

Inga kommentarer: