11 december 2006

Snooooooozzza

När jag vaknar av att min klocka ringer, eller telefon är det ju, klockan 05.45 gillar jag att snooza två tre gånger. Det tänkte jag faktiskt göra i morse också.
Sååå...när jag väcktes av alarmet tryckte jag automatiskt på knappen och förväntade mig att den skulle vakna igen om cirka sju minuter.

Icket! Istället vaknar jag av att det ligger en hund utsträckt tvärs över min kudde. (Hur kan han som e så liten ta så stor plats?)
När jag tar telefonen för att kolla vad klockan är, det kan ju inte ha gått sju minuter för då hade ju alarmet låtit igen, upptäcker jag att jag är sen. Jättesen. Sjuktjävlamongosen.

För det är så klart inte så att klockan är 06.30 och jag kan hinna med en senare buss. Nix, så snälla ska vi inte vara på måndag morgon.Istället är klockan 07.06, prick. Fy fan. Och när jag bokstavligen hoppat ur sängen, näst intill skrämt livet ur hunden och tittar ut genom fönstret, tror ni då att solen skiner och fåglarna kvittrar? Nä, verkligen inte. Istället regnar det mer än vanligt och blåser så gatlyktorna gungar. Tanken på att mitt paraply ligger i Isabellas bil gör ju inte saken mycket bättre.

Om det är någon som undrar hur det ser ut i Göteborg just nu så kan jag tala om att det vet inte jag. Allt är under vatten.

Inga kommentarer: