20 december 2006

Jag har aldrig fattat det här som händer ganska ofta i filmer/serier. Ni vet, någon går ut till sin bil och där står en polare/gangster och väntar på dom. De ser dessutom alltid lika avslappnade ut.

Jag menar, hur länge har dom stått där egentligen? Och hur kan dom veta att personen dom väntar på kommer att komma överhuvudtaget? Tänk om det börjar regna. Vad gör dom då? Men framför allt, vore det inte lättare att bara gå in till personen istället? Dom vet ju uppenbarligen var han/hon befinner sig.

Snälla, tala om för mig hur det funkar. Händer det någonsin i verkligheten? Jag har då aldrig varit med om det. Nu har jag i och för sig inte bil längre heller. Hur gör dom då? Det verkar ju inte lika coolt att stå och vänta vid en cykel eller busshållplats liksom.

Inga kommentarer: